onsdag 3 mars 2010

Upp över öronen förälskad - i en tavla!


Jag är kär! Upp över öronen förälskad i Ingrid Erikssons fantastiskt naivistiska och detaljrika målningar. Jag vill ha alla. Nu genast.
Någon som kan ge mig pengar?

Och fler väggar.
Det har sina sidor att älska konst och att ständigt utöka samlingen. Till slut finns det liksom ingen plats kvar. Det är då jag önskar jag hade ett större hus, eller kanske inte, för det kräver så mycket mer i form av underhåll.
Men åtminstone någon slags hängningsmaskin där man kan hänga flera tavlor och så väljer man vilken man vill se just idag.
Eller kanske inte.

Jag har alltid älskar konst. Målat eller fotografi. När jag var ung handlade det mest om att köpa reproduktioner i form av affischer men i takt med jag blivit äldre, fått mer i plånboken samt andra prioriteringar, har jag satsat mina pengar på konst.
Faktum är att jag köper hellre ett konstverk än åker på chartersemester.

Just nu är det Ingrid Eriksson tavlor som jag svärmar för. Vi hängde 30 av hennes alster i Blå Lågan i lördags då hon är Konstsektionens utställare under mars månad. Både jag och kollegan A blev stormförtjusta i alla 30.
Mer eller mindre.

Jag har redan antecknat mig för två små akvareller à 500 kr styck. Nu är frågan om jag ska slå till på en olja för 5000 kronor.
Det går bra att köpa på avbetalning, säger Ingrid när jag ringer henne.
Det är just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar